30/6/22 · Institucional

El Govern abarateix el preu d'alguns graus i de tots els màsters universitaris habilitants de la UOC per al curs 2022-2023

Foto: UOC

El nou decret de preus públics universitaris de la Generalitat de Catalunya, que s'ha publicat el 30 de juny al DOGC i que fixa el preu del crèdit de les titulacions oficials de la UOC per al curs vinent, estableix rebaixes en el cost del crèdit d'alguns graus i de tots els màsters universitaris habilitants de la UOC. Aquesta rebaixa es materialitza en el fet que els graus que eren més cars, a partir del proper curs, costaran el mateix que la resta, és a dir, 20,42 euros el crèdit. El nou decret també preveu que els màsters universitaris habilitants, és a dir, els que habiliten per exercir una professió, passen a tenir preu de grau.

Amb el nou decret de preus públics universitaris per al curs 2022-2023, el Govern rebaixarà l’import de la matrícula de 8 graus de la UOC, que són:

Per altra banda, els màsters universitaris habilitants tindran el mateix preu que els graus, és a dir, 20,42 € per crèdit. A més, el màster universitari d'Enginyeria Informàtica s'afegeix per primera vegada al grup de màsters universitaris habilitants a efectes de preus.

Els màsters universitaris habilitants de la UOC que el curs 2022-2023 tindran un preu de 20,42 € per crèdit són:

El Govern de la Generalitat de Catalunya mantindrà el preu del crèdit del curs vigent dels màsters universitaris no habilitants. La Universitat mantindrà per a aquests màsters les bonificacions per reduir el preu públic que ja s'han aplicat aquest curs i que van del 18 % al 26 %. A més, com a novetat per al curs 2022-2023, s'ha afegit una nova bonificació del 30 % per al màster universitari no habilitant de Prevenció de Riscos Laborals.

Quant costarà la matrícula a la UOC?

En el cas dels graus i màsters universitaris, l'estudiant decideix el nombre d'assignatures de les quals es vol matricular, i d'això depèn el preu. Es pot saber el cost estimat de la matrícula d'una titulació en funció dels crèdits amb la calculadora del preu de matrícula.

Els crèdits dels graus, dels màsters habilitants i del màster d'Enginyeria Informàtica tindran un preu de 20,42 €. El preu del crèdit dels màsters no habilitants es manté igual i va dels 32,27 € als 37,47 €.

Beques, descomptes i ajuts

La UOC té la voluntat de facilitar l'accés a la universitat al màxim nombre de persones; per això disposa de descomptes per matrícula anticipada, pagament fraccionat en quotes, descomptes per a estudiants amb discapacitat, família nombrosa, matrícula d'honor o víctimes de violència masclista en l'àmbit de la parella. També hi ha descomptes per a membres de la comunitat UOC, UOC Alumni i esportistes de competició.

A més, en el cas de rendes familiars baixes, es poden demanar beques com la del Ministeri d'Educació, que comporta la gratuïtat del preu del crèdit, o les beques Equitat, que rebaixen entre un 70 i fins a un 80 % el preu del crèdit dels graus i dels màsters que habiliten per a l'exercici d'activitats professionals regulades.

Veure més sobre Institucional