Vigo, la primera ciutat gallega que acull la UOC

Foto: UOC

13/09/2018
Leyre Artiz
La Universitat Oberta de Catalunya (UOC) inaugura el seu primer punt d'atenci a Galcia, que se situar a la seu d'Impact Hub Vigo. El regidor de Pressupostos i Hisenda, Jaime Aneiros, anir a l'acte d'inauguraci

El dia 19 de setembre la UOC inaugurar la seva primera oficina a Galcia per a donar servei als alumnes d'aquesta comunitat, el nombre de la qual augmenta un 30% cada curs durant els ltims anys. Concretament, ser a la seu d'Impact Hub Vigo i permetr oferir un tracte ms personal als alumnes, a ms de «potenciar la col·laboraci amb institucions i empreses locals per a contribuir al desenvolupament professional dels gallecs», remarca Jorge Bronet, delegat de la UOC a Galcia.

Amb motiu de la inauguraci s'ha organitzat la taula rodona «Com es poden accelerar els serveis de salut digital quan la tecnologia ja no s el problema», en la qual participaran la Dra. Marta Aymerich, vicerectora de Planificaci Estratgica i Recerca de la UOC i presidenta del Consell de Direcci de l'eHealth Center, i Patricia Daz, cofundadora i responsable de Projectes d'Impact Hub Vigo, entre altres autoritats i personalitats locals relacionades amb la salut i l'educaci.

La UOC ara trasllada a Galcia la seva aposta ferma per la salut i la tecnologia liderada fonamentalment per mitj de l'eHealth Center, el primer centre acadmic especialitzat en salut electrnica del sud d'Europa. Aquest organisme aglutina tot el coneixement que es genera des de la Universitat en l'mbit de la salut en lnia.

La UOC creix a Galcia

Galcia s una de les comunitats on ha crescut ms el nombre d'alumnes de la UOC, «la qual cosa demostra que hi ha una important demanda de formaci universitria en lnia de qualitat», destaca Bronet. Els graus ms sol·licitats sn els de Enginyeria Informtica, Psicologia i Disseny, i Creaci Digital, i els ltims semestres, el d'Arts. Quant als msters, Nutrici i Salut i Cincia de Dades sn algunes de les opcions preferides pels alumnes gallecs.

La UOC ha triat Vigo per la seva localitzaci estratgica, segons explica Bronet, i ha apostat per Impact Hub «perqu s una xarxa de persones i empreses amb valors responsables per a generar impacte global a partir d'accions locals. La UOC tamb s una xarxa de persones i organitzacions amb una clara missi social: facilitar l'aprenentatge al llarg de la vida per a afavorir el desenvolupament professional i personal», conclou.

Al seu torn, Daz destaca la importncia de l'aliana amb la UOC, entitat que ha qualificat d'«organitzaci innovadora i de gran prestigi en l'mbit de l'ensenyament en lnia». Tamb remarca l'impacte positiu que es genera des d'Impact Hub Vigo «aplicant metodologies innovadores en els mbits de la inclusi, l'emprenedoria i la igualtat. En aquest context l'educaci es converteix en una eina clau».