1/7/21 · Institucional

El Patronat de la UOC aprova bonificacions i ajuts per cursar màsters universitaris el curs vinent

«La institució ha aplicat durant els últims deu anys una política de contenció dels preus per no incrementar el cost de la matrícula gaire més enllà de la inflació anual», explica el gerent

Foto: UOC

El Patronat de la UOC, el màxim òrgan de representació de la Universitat, ha acordat continuar aplicant les bonificacions que permet el decret de preus per al curs 2021-2022, recentment aprovat pel Govern de la Generalitat. Així ho ha fet constar en la darrera reunió del Ple del Patronat de la Fundació per a la Universitat Oberta de Catalunya, celebrada virtualment el dia 29 de juny. Segons els casos, aquest sistema de bonificacions i ajuts pot comportar, als estudiants de la UOC que es matriculin dels màsters universitaris no habilitants, una reducció del preu del crèdit entre el 18 % i el 26 %.

El nou decret de preus públics universitaris per al curs 2021-2022 fixa un preu únic per als màsters universitaris (MU) de totes les universitats públiques que representa una rebaixa de fins al 40 % sobre el preu del crèdit. En el cas de la UOC, el Govern ha decidit no aplicar aquests criteris de reducció dels preus dels MU i, per tant, no canvia la situació en relació amb el curs passat.

Malgrat això, el decret de preus incorpora un article que permet al Patronat de la UOC aplicar bonificacions en el cas dels màsters universitaris no habilitants per exercir una professió regulada. Així, tal com ja va fer el curs passat, la UOC, a través del seu Patronat, ha aprovat aplicar aquestes bonificacions.

Segons Antoni Cahner, gerent i director general de la UOC, «hem proposat que es continuï aplicant aquesta possibilitat ‒tal com ja es va fer el curs 2020-2021‒ per minimitzar l'impacte d'aquesta decisió del Govern». I afegeix: «A diferència de la resta d'universitats públiques, i d'acord amb les seves possibilitats, la UOC ha aplicat durant els últims deu anys una política de contenció dels preus per no incrementar el cost de la matrícula gaire més enllà de la inflació anual».

Qui estableix els preus en el cas de la UOC?

El Govern de la Generalitat estableix per a cada curs, amb el Decret de preus, el preu del crèdit de les titulacions oficials de les universitats públiques de Catalunya i de la UOC. A més del preu del crèdit de les titulacions oficials i d'altres taxes establertes (per exemple la de gestió de la matrícula i de l'expedient acadèmic), el Decret preveu que el Patronat de la UOC fixi altres conceptes de matrícula, que s'expliquen per les particularitats metodològiques i el nostre model d'aprenentatge totalment en línia. Específicament, en el cas de la UOC s'afegeix un complement al preu del crèdit, corresponent al cost de serveis de suport a l'aprenentatge i dels recursos per a l'aprenentatge.

En el cas de les titulacions pròpies que ofereix la UOC és el Patronat de la Universitat qui determina l'import dels preus i les taxes acadèmiques.

Quant costarà estudiar a la UOC el curs vinent?

El preu, els descomptes i les facilitats de pagament poden variar segons el tipus d'estudis o la titulació que l'estudiant vulgui cursar i el nombre de crèdits de què es vulgui matricular.

La UOC té la voluntat de facilitar l'accés a la universitat al màxim nombre de persones; per això, en el cas de graus i màsters universitaris, l'estudiant decideix el nombre d'assignatures de les quals es vol matricular.

Per saber el cost estimat de la matrícula per a cada titulació i en funció de les circumstàncies específiques de cadascú, es pot consultar la pàgina específica del programa que es vulgui cursar o omplir el formulari de sol·licitud d'informació. Des de la UOC es posaran en contacte amb les persones interessades per assessorar-les de manera personalitzada sobre l'import de la matrícula, descomptes i facilitats de pagament, entre altres aspectes que els poden interessar.

Beques, ajuts i descomptes a la UOC

En la línia de facilitar l'accés equitatiu i inclusiu a la universitat, la UOC disposa de descomptes per matrícula anticipada, pagaments fraccionats en quotes, beques, ajuts, i descomptes i condicions especials per a treballadors d'empreses, i dona suport a esportistes de competició. A banda de les beques del Ministeri d'Educació i Formació Professional i la beca Equitat del Govern de Catalunya, els estudiants de la UOC es poden beneficiar de descomptes per a famílies nombroses, per matrícula d'honor, per a persones discapacitades i per a víctimes del terrorisme o de violència masclista, i, en el cas dels graduats, de descomptes per a alumni i alumni premium, entre altres.

Més informació a: Preus, descomptes i facilitats de pagament

Com es finança la UOC?

Com a fundació sense ànim de lucre, la UOC presta un servei públic i es gestiona de manera privada. Es finança amb els ingressos de les matrícules i la captació de fons per a projectes de recerca. La Generalitat de Catalunya subvenciona la resta del pressupost mitjançant un conveni programa vinculat a objectius.

Patronat de la UOC

El Patronat és el màxim òrgan de representació, govern i administració de la UOC, segons els Estatuts de la FUOC. Segons l'article 21.2 d'aquests Estatuts, el Patronat té delegades totes les seves funcions ‒menys les no delegables‒ en la Comissió Permanent, que és l'òrgan permanent d'administració i gestió de la UOC. A més, és assistit pel Consell Assessor, òrgan consultiu.

Veure més sobre Institucional