12/2/24 · Institucional

Gabriel Ferraté, saviesa, compromís i visió

Reconeixement i agraïment de la rectora i la comunitat UOC a Gabriel Ferraté
Fito i Ferrate

El rector fundador de la UOC, Gabriel Ferraté, amb la rectora de la UOC, Àngels Fitó

Amb motiu de la defunció del Gabriel Ferraté, que va dirigir la UPC (1972-1994), va crear la UOC i va ser el seu rector fundador (1995-2005), la rectora de la UOC, Àngels Fitó, destaca la seva figura al següent obituari:

Generosament i sense límits, va posar la seva lucidesa, la seva creativitat i la seva convicció —característiques de la seva trajectòria vital, acadèmica i investigadora— al servei d'un model disruptiu i pioner d'universitat: la primera del món en línia! Va imaginar una universitat sense barreres i sense distàncies, una universitat oberta al món.

Gabriel Ferraté va saber convertir l'encàrrec rebut —aprovat unànimement pel Parlament de Catalunya— en un instrument tant enriquidor per a la ciutadania com de projecció de país i de construcció del demà. Es va singularitzar per fer present el futur.

Ens deixa un llegat que constitueix, especialment per a la comunitat UOC, un esperó preciós, viu, reptador.

Gràcies.

Veure més sobre Institucional