15/9/21 · Institucional

La UOC comença el curs amb noves propostes formatives personalitzables i amb una aula nova per a l'estudiantat

Els màsters oberts són la resposta a les necessitats professionals i vitals de les persones i les organitzacions, i promouen la capacitat d'adaptació mitjançant itineraris formatius que combinen coneixements de disciplines diverses

La nova aula per a l'estudiantat dels cursos professionalitzadors es basa en Canvas, un entorn d'aprenentatge que facilita la col·laboració i agilitza els processos innovadors
Foto: UOC

El curs 2021-2022 arriba amb novetats. Aquest setembre, l'estudiantat que comenci assignatures noves dels cursos professionalitzadors ho farà en una aula nova, molt potent i flexible, que permet fer un ús més eficient del mòbil, entre altres millores. A més, arrenquen els màsters oberts, una proposta formativa adaptable i personalitzable que permet triar fins a 48 crèdits ECTS d'entre els cursos, les especialitzacions i els postgraus del portafolis. Un cop superats, s'ha de fer un treball final de màster de 12 crèdits ECTS per obtenir el títol de màster obert de la UOC.

"La UOC és pionera en la formulació de propostes formatives que s'adapten a les necessitats professionals i vitals de les persones. Aquestes demandes fan referència a una formació personalitzada, acompanyada i rellevant. Això són els màsters oberts", explica Àngels Fitó, vicerectora de Competitivitat i Ocupabilitat. Aquesta proposta, que comença aquest curs, també dona resposta a la necessitat de les organitzacions d'oferir formació especialitzada, actualitzada i híbrida als seus treballadors a fi que esdevinguin persones polivalents i adaptables.

Un mercat complex i canviant requereix processos de formació continuats. Amb tot, com afirma Fitó, "l'adaptació a les necessitats emergents, que a vegades se situen a la frontera entre disciplines, no significa començar de zero, sinó complementar el bagatge adquirit" tenint clar que "la formació que optimitza el potencial ocupador de cada persona és única". "Cal oferir la possibilitat de construir itineraris personalitzats per a un mercat que cada vegada demana perfils més versàtils i híbrids", afegeix.

Oferta àmplia

La matrícula comença el setembre del 2021. L'estudiant pot triar entre els 39 cursos, 129 especialitzacions i 52 postgraus del portafolis dels màsters oberts fins a arribar a 48 crèdits ECTS. Després podrà fer un treball final de màster (TFM) de 12 crèdits ECTS per obtenir el títol de màster obert de la UOC. Els estudiants que actualment ja hagin superat algun dels programes que formen part de l'oferta dels màsters oberts podran aprofitar l'oportunitat de completar la seva formació creant el seu propi itinerari. Cal que aquests 60 crèdits ECTS se superin en un màxim de cinc anys, i que un mínim de 24 formin part d'un d'aquests quatre estudis: Economia i Empresa, Dret i Ciència Política, Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació, i Ciències de la Informació i de la Comunicació. Aquest màster no té requisits d'accés: les persones sense titulació universitària prèvia reben un certificat d'extensió universitària.

Aquest format il·lusionant permet que la persona pugui combinar diferents competències i continguts. A més, destaca pel fet de ser adaptable i personalitzable, atès que l'estudiant es pot enfocar al que necessita per poder-ho aplicar ràpidament al seu dia a dia professional i anar construint progressivament la seva formació, fet que la converteix en diferenciadora. Es tracta d'una proposta àgil, flexible, proactiva i assessorada que vol habilitar en capacitats concretes.

Nova aula

Els estudiants dels cursos professionalitzadors que comencin noves assignatures faran la docència mitjançant una aula nova a la plataforma Canvas. L'aula, amb marca UOC i fàcil d'utilitzar, inclou funcionalitats que l'aula actual no incorpora. D'aquesta manera, agilitza processos de retorn, normalitza la incorporació de vídeos i material multimèdia i permet fer un ús més eficient del mòbil per resoldre qüestions vinculades al procés d'aprenentatge i per poder visualitzar pràcticament tot el que hi passa.

Amb la nova aula, explica el director general de UOC X, Ignasi Buyreu, "la UOC disposarà d'un entorn d'aprenentatge modern, molt flexible i potent, que ens ajudarà a millorar la satisfacció del nostre estudiantat i a fidelitzar-lo a través d'una experiència d’aprenentatge homogènia, coherent i de qualitat al llarg de la vida". Així mateix, facilita que la interacció amb el professorat i els companys sigui més àgil, alhora que "ens permet fer un pas més en l'eliminació de barreres físiques, per dur l'aprenentatge fins als dispositius mòbils", conclou.

Lliçó inaugural

El 28 d'octubre, Francesca Bria, experta i assessora en polítiques de digitalització i tecnologies de la informació, farà la lliçó inaugural d'aquest nou curs acadèmic. Bria, llicenciada en Ciències Socials i Economia i doctora per l'Imperial College London, va ser comissionada de Tecnologia i Innovació Digital de l'Ajuntament de Barcelona (2017-2019).

Experts UOC

Veure més sobre Institucional