14/7/22 · Salut

Obert el programa per emprendre projectes tecnològics d'educació

EduTECH Emprèn està adreçat a persones emprenedores per impulsar projectes tecnològics innovadors sobre educació
El programa per emprendre en el sector de l'EdTech ofereix formació i assessorament individualitzat sense cost d'inscripció
El termini per apuntar-se a EduTECH Emprèn és el 30 de setembre (foto: Marvin Meyer / unsplash.com)

Una oportunitat per disposar de l'assessorament d'experts per a projectes emprenedors i conèixer tendències en emprenedoria sobre educació i formació en línia. Així defineix Helena Mas, una de les participants de la passada edició d'EduTECH Emprèn, aquest programa de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Amb el lema "Creiem en l'educació. La reinventem amb tu", aquesta iniciativa té com a objectiu impulsar idees o projectes emprenedors i innovadors amb solucions tecnològiques per a àmbits educatius. EduTECH Emprèn obre una nova convocatòria d'inscripció, amb places limitades —sense cost d'inscripció i oberta a qualsevol persona interessada, vinculada o no a la UOC—, fins al 30 de setembre. Per fer la inscripció només cal emplenar aquest formulari.

Els primers passos del camí emprenedor

"És una ocasió única per aprendre els passos sòlids per concretar una iniciativa emprenedora i definir-ne l'estratègia, amb la formació bàsica per a la creació d'una start-up en l'àmbit de l'EdTech", assenyala Mas, que també és professora col·laboradora dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació. Aquesta emprenedora va participar en el projecte Whoduniter, per crear formacions per a empreses amb viatges en el temps amb personatges ficticis, iniciativa guanyadora del premi del públic del programa SpinUOC 2021.

"El programa em va proporcionar moltes eines per poder definir el pla d'empresa del meu projecte i permetre'n el llançament comercial, gràcies a l'acompanyament dels seus experts", indica Àlex Letosa, responsable d'Educatool, una eina per facilitar l'educació dels fills, guanyadora del premi a l'impacte social de l'SpinUOC 2021. Letosa, que a més és professor col·laborador dels Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació, afegeix que EduTECH Emprèn "va ser tota una oportunitat per poder contactar amb altres emprenedors".

"EduTECH Emprèn m'ha ajudat a focalitzar millor l'energia dedicada al projecte."

Sobre EduTECH Emprèn

EduTECH Emprèn dona suport a projectes en el desenvolupament del seu prototip o servei, la definició del model de negoci i la constitució d'empreses o iniciatives emprenedores del sector de l'educació i les TIC amb un elevat potencial de creixement. El programa comptarà amb sessions formatives en línia sobre gestió empresarial, innovació i tecnologia, amb una durada de 100 hores durant 10 setmanes, des del 4 d'octubre. En funció de l'evolució i la maduració dels projectes participants, la iniciativa inclou la possibilitat d'accedir a tutories individualitzades, impartides en línia a través d'una incubadora virtual, amb la col·laboració d'experts de la UOC i d'altres institucions del sector.

EduTECH Emprèn és una iniciativa de la UOC, impulsada a través de la plataforma Hubbik, dedicada al foment de l'emprenedoria, la innovació oberta, el suport a la transferència de resultats de la recerca i la col·laboració entre tota la comunitat UOC. El programa té el suport del Departament d'Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya i el cofinançament del Fons Social Europeu.

A més, una de les línies estratègiques de la Universitat en matèria de recerca i innovació és l'aprenentatge en línia (e-learning), de manera que compta amb un centre d'innovació en aquest àmbit, l'eLearning Innovation Center (eLinC).

EduTECH Emprèn està subvencionat pel Departament d'Empresa i Treball i amb el cofinançament del Fons Social Europeu Plus.

UOC R&I

La recerca i innovació (R+I) de la UOC contribueix a solucionar els reptes a què s'enfronten les societats globals del segle xxi, mitjançant l'estudi de la interacció entre la tecnologia i les ciències humanes i socials, amb un focus específic en la societat xarxa, l'aprenentatge en línia i la salut digital.

Els més de 500 investigadors i investigadores i els 51 grups de recerca s'articulen entorn dels set estudis de la UOC, un programa de recerca en aprenentatge en línia (e-Learning Research) i dos centres de recerca: l'Internet Interdisciplinary Institute (IN3) i l'eHealth Center (eHC).

A més, la Universitat impulsa la innovació en l'aprenentatge digital a través de l'eLearning Innovation Center (eLinC) i la transferència de coneixement i l'emprenedoria de la comunitat UOC amb la plataforma Hubbik.

Els objectius de l'Agenda 2030 de desenvolupament sostenible de les Nacions Unides i el coneixement obert són eixos estratègics de la docència, la recerca i la innovació de la UOC. Més informació: research.uoc.edu #25anysUOC

Experts UOC

Veure més sobre Salut