24/10/22 · Salut

Oberta la convocatòria per presentar projectes emprenedors al programa SpinUOC 2023

La UOC obre l'onzena edició de selecció de projectes del programa d'emprenedoria de la seva comunitat universitària
Amb la inscripció al programa, s'accedeix també a la incubadora virtual Hubbik durant un any per disposar de recursos a fi de fer créixer les idees emprenedores
Finalistes a la gala final de l'SpinUOC 2022 (foto: UOC)

Si curses o has acabat el treball final de grau o de màster, et podem ajudar a fer-lo realitat gràcies a la nova convocatòria del programa d'emprenedoria de referència de la Universitat: l'SpinUOC. A més, si ets estudiant de la UOC o ho has estat, o si formes part del professorat, del personal investigador o del personal de gestió de la Universitat i tens un projecte emprenedor, aquesta convocatòria és per a tu: omple aquest formulari i explica'ns-el. Fins al 22 de gener de l'any vinent és possible enviar candidatures de projectes i idees emprenedores que membres de la comunitat UOC tinguin entre mans per a la nova edició de l'SpinUOC.

La convocatòria servirà per triar, entre tots els candidats, les vuit iniciatives finalistes de l'SpinUOC 2023, que al juny es presentaran en un acte final a l'Antiga Fàbrica Estrella Damm de Barcelona. En aquesta gala, s'atorgaran tres premis entre els finalistes: un guardó al millor projecte emprenedor, que decidirà un jurat expert; un altre que premiarà el que impliqui un impacte social més gran, concedit per la Ramon Molinas Foundation, i un tercer a la millor presentació, que s'encarregarà de triar el públic assistent a l'acte. Els premis estan dotats amb 3.000, 2.000 i 2.000 euros en metàl·lic, respectivament.

Els projectes presentats, independentment de la fase de desenvolupament en què estiguin, tindran accés a materials de capacitació en emprenedoria. Els vuit finalistes rebran, a més, un assessorament personalitzat amb experts.

Els vuit finalistes també obtindran una entrada per assistir a 4 Years From Now (4YFN) 2024, la cita per a empreses emergents que se celebra en el marc del Mobile World Congress. Així mateix, els projectes podrien ser seleccionats per mostrar-se a l'estand de la UOC durant l'esdeveniment.

Satisfacció per més de 10 anys impulsant projectes emprenedors

L'SpinUOC, coordinat per la plataforma d’emprenedoria, Hubbik, té més de deu anys d'història donant impuls a idees emprenedores. Més de 1.000 projectes s'han inscrit en el programa des de llavors i, entre tots aquests, 84 han tingut l'oportunitat de presentar la proposta en públic en una de les gales finals.

El rector de la UOC, Josep A. Planell, destaca que tots aquests anys de SpinUOC "han cristal·litzat en un pòsit d'experiències, de projectes, d'aplicacions, de contactes i d'empreses emergents". Amb motiu del desè aniversari del programa, Planell va posar l'accent en la importància de valorar "aquesta dècada i continuar avançant".

Les opinions dels qui ja han passat per l'SpinUOC són un exemple clar de l'èxit del programa quant als seus objectius. "Estem orgullosíssimes d'aquest premi i l'SpinUOC ha estat una experiència inoblidable", celebren Irene Martínez, estudiant del màster universitari de Bioinformàtica i Bioestadística dels Estudis d'Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació de la UOC, i Cristina Abascal, promotores de GenomAbs, premiades en l'edició passada per l'impacte social del seu projecte.

També mostra la seva satisfacció per l'experiència Alex Escolà, professor col·laborador del màster universitari de Psicologia Infantil i Juvenil: Tècniques i Estratègies d'Intervenció, dels Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació de la UOC. Impulsor del projecte AutisMIND Vídeos, amb el qual va guanyar el premi del públic el juny passat, Escolà va agrair l'oportunitat que li ha donat l'SpinUOC: "Ha estat una vivència increïble". I va afegir: "No puc demanar més després dels suports que he rebut per a un projecte que ajudarà moltes persones amb autisme".

Finalment, Carla Gómez, enginyera i estudiant del màster universitari de Fiscalitat, dels Estudis de Dret i Ciència Política de la UOC, i una de les responsables de TheKer, projecte premiat pel jurat, va destacar que "l'SpinUOC ha estat la millor experiència possible per compartir el nostre projecte".

UOC R&I

La recerca i innovació (R+I) de la UOC contribueix a solucionar els reptes a què s'enfronten les societats globals del segle xxi, mitjançant l'estudi de la interacció entre la tecnologia i les ciències humanes i socials, amb un focus específic en la societat xarxa, l'aprenentatge en línia i la salut digital.

Els més de 500 investigadors i investigadores i els 51 grups de recerca s'articulen entorn dels set estudis de la UOC, un programa de recerca en aprenentatge en línia (e-Learning Research) i dos centres de recerca: l'Internet Interdisciplinary Institute (IN3) i l'eHealth Center (eHC).

A més, la Universitat impulsa la innovació en l'aprenentatge digital a través de l'eLearning Innovation Center (eLinC) i la transferència de coneixement i l'emprenedoria de la comunitat UOC amb la plataforma Hubbik.

Els objectius de l'Agenda 2030 de desenvolupament sostenible de les Nacions Unides i el coneixement obert són eixos estratègics de la docència, la recerca i la innovació de la UOC. Més informació: research.uoc.edu #25anysUOC

Veure més sobre Salut