2/2/23 · Institucional

Àngels Fitó, proposada com a nova rectora de la UOC

Doctora en Ciències Econòmiques, és professora sènior de la UOC i, des del 2019, vicerectora de Competitivitat i Ocupabilitat d'aquesta universitat
Àngels Fitó es convertirà en el quart rector de la UOC, després de Gabriel Ferraté, Imma Tubella i Josep A. Planell.

El Patronat de la Fundació per a la Universitat Oberta de Catalunya (FUOC), reunit aquest dijous, 2 de febrer, ha decidit per unanimitat proposar el nomenament de la doctora Àngels Fitó com a nova rectora de la UOC, després d'haver completat el procés de selecció entre un ampli conjunt de candidatures.

La candidata serà escoltada pel Consell Assessor de la FUOC i per una comissió delegada formada per quinze representants del Consell d'Universitat, màxim òrgan de participació de la comunitat universitària. En vista dels informes que en resultin, el Patronat elevarà el nomenament, si escau, al Govern de la Generalitat de Catalunya perquè el ratifiqui. Tan bon punt es faci oficial el nomenament mitjançant la publicació en el DOGC, s'obrirà un període de traspàs que es completarà quan la nova rectora assumeixi plenament les seves funcions en un acte de presa de possessió.

Es convertirà, així, en el quart rector de la UOC, després de Gabriel Ferraté (1995-2005), Imma Tubella (2005-2012) i Josep A. Planell (2013-2023). D'aquesta manera, es completarà un procés de selecció que va començar el desembre del 2021, quan el mateix Patronat va designar una comissió de cerca constituïda per quatre patrons. Aquesta comissió va definir el perfil que havia de complir el candidat o candidata i va nomenar un comitè de selecció format per tres persones expertes de reconegut prestigi internacional que s'ha ocupat de seleccionar les candidatures finalistes entre les persones que hi han concorregut. Finalment, el Patronat, després d'avaluar la terna d'aspirants presentada per la comissió de cerca, ha optat per proposar Àngels Fitó com a màxima autoritat acadèmica de la Universitat per als set anys vinents, tal com estableixen els Estatuts de la Universitat.

El Patronat ha agraït al Dr. Josep A. Planell i a les persones que han format part del seu equip de govern la seva tasca i dedicació al llarg dels darrers deu anys. Durant aquest període, la UOC ha viscut una etapa d'expansió i creixement sostingut en la qual pràcticament ha doblat el nombre d'estudiants i el pressupost, ha superat la xifra de 100.000 alumnis i ha estat la primera universitat catalana amb tota l'oferta oficial acreditada per l'AQU. El Patronat també ha destacat el compromís i el lideratge de la Universitat en la transformació digital de l'educació superior per donar resposta als canvis profunds que en els darrers anys han modificat l'educació i la formació, la recerca i el coneixement, el treball i la vida.

Àngels Fitó, experta en direcció fiscal i financera i control de gestió

Doctora en Ciències Econòmiques per la Universitat de Barcelona, és professora sènior de la UOC i, des del 2019, vicerectora de Competitivitat i Ocupabilitat d'aquesta universitat.

Des de l'octubre del 2010 i fins al febrer del 2019 va ser la directora dels Estudis d'Economia i Empresa de la UOC. Al llarg de la seva trajectòria acadèmica s'ha especialitzat en direcció fiscal i financera i control de gestió, matèries de les quals ha estat professora en diverses universitats (UB, UPC, UAB, UPF i UVic-UCC). Ha compaginat l'activitat acadèmica amb altres activitats professionals d'assessorament en finances i gestió, tant en empreses privades com en institucions públiques.

És vicedegana del Col·legi d'Economistes de Catalunya des del novembre del 2021, i membre del Consell Assessor en Política Econòmica del Govern de la Generalitat de Catalunya.

Els seus àmbits de recerca són els processos d'harmonització financera, els sistemes de control de gestió i l'impacte transformador de l'educació superior en l'ocupabilitat atenent la complexitat de les dinàmiques laborals. En aquest camp, lidera diferents iniciatives locals i internacionals per reconfigurar un espai d'educació superior que doni resposta als reptes de formació al llarg de la vida que planteja el context de transició actual.

És mare de tres fills i autora de tres novel·les.

Veure més sobre Institucional