Busquem agents actius per contribuir a la #sostenibilitatUOC
05/06/2020
Participa-hi enviant una fotografia o un vídeo amb l'etiqueta #sostenibilitatUOC en què responguis les preguntes que et proposem.
Fa uns mesos no ens hauríem pogut imaginar la crisi que havia de venir i en què encara estem. Una crisi que evidencia encara més les desigualtats en les societats i que posa de manifest com ha fallat el sistema capitalista. Ara és més urgent que mai canviar les regles del joc.

Vèncer el coronavirus demana el que necessita la Terra: menys mobilitat, menys consum, menys velocitat. Com en qualsevol altra crisi, també ens dona oportunitats de canvi i de transformació. I com que la contribució més important que hem pogut fer ha estat el simple fet de quedar-nos a casa, molts de nosaltres hem pogut desaccelerar les nostres vides i hem tingut més temps per pensar, reflexionar i imaginar-nos quin món volem per a l'endemà. Un món menys veloç, menys desigual, i, sobretot, una vida més solidària, menys destructiva i que respecti el nostre planeta.

És en aquest context que des del Consell d'Universitat et convidem a convertir-te en un agent actiu del canvi i del desenvolupament sostenible que contribueixi a crear aquest futur que necessita el nostre planeta per poder sobreviure.

Què has fet o has deixat de fer durant el confinament que pensis que pot contribuir a fer més sostenible la nostra relació amb el medi ambient?
Tens alguna iniciativa personal o de l'àrea, els estudis o el grup de recerca en què participis que vulguis destacar en aquest sentit?
Com t'imagines que pot canviar la nostra relació amb el medi ambient i la societat després de la crisi que vivim? És a dir, com podem transitar cap a societats més sostenibles, resilients i igualitàries en el futur?
Explica'ns-ho en un vídeo d'un minut i mig o dos com a màxim, o amb fotografies que responguin alguna d'aquestes preguntes, i comparteix el material al teu Instagram, Twitter o Facebook.

Ho pots fer pel teu compte, amb amics o amb la família, i no t'oblidis de posar-hi l'etiqueta #sostenibilitatUOC.

Pots publicar els vídeos i les fotografies fins al 24 de juny.

Més de 10.200 persones segueixen l'activitat de @UOCalumni a Twitter

Uneix-te a la comunitat Alumni en Linkedin