17/11/17 · Institucional

La UOC inaugura seu a Palma

La Universitat creix un 12% a les Illes, amb més de 2.100 estudiants matriculats aquest curs

El carrer Ausiàs March, al número 11, de Palma acull la nova seu de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) a les illes Balears. L'acte d'inauguració d'aquest espai tindrà lloc el dimecres 22 de novembre a les 12 h i hi participaran Francina Armengol, presidenta del govern balear; Antoni Noguera, batle de Palma; Juan José Montaño, director general de Política Universitària i Ensenyament Superior del Govern de les Illes Balears; Miquel Ensenyat, president del Consell de Mallorca, i Josep A. Planell, rector de la UOC.

La nova seu reforçarà la presència que ja té la UOC a les illes Balears mitjançant punts a Manacor, Ciutadella i Eivissa. La seva obertura permet augmentar i millorar els serveis que la Universitat ofereix a la seva comunitat universitària.

A més de la roda de premsa, la Universitat ha organitzat dos actes: un col·loqui sobre televisió i una taula rodona sobre l'escriptora Antònia Vicens. El col·loqui «TV i cinema, una frontera que s'esvaeix?» tindrà lloc al CaixaForum de Palma (plaça de Weyler, 3) a les 19 h del dia 22. Hi parlaran els experts Andreu Manresa, director de l'Ens de Radiotelevisió de les Illes Balears, i Jaume Ripoll, soci fundador de Filmin. Clourà l'acte una actuació musical a càrrec de Cris Juanico i les paraules del rector Planell. Per a assistir a aquest acte gratuït només cal inscripció prèvia.

L'altre acte es farà l'endemà, dia 23, a les 19 h i tindrà lloc a la nova seu de la Universitat, a Palma. Serà la taula rodona «Antònia Vicens: flors, cavalls, ulls que tremolen», en què participaran l'escriptora protagonista, l'editora Maria Muntaner i l'escriptor i graduat de la UOC Sebastià Portell. Moderarà el debat la professora del grau de Llengua i Literatura Catalanes de la UOC Neus Rotger. Els experts se centraran en les tres darreres aportacions poètiques d'aquesta escriptora autodidacta.

Més de 2.000 estudiants a les Illes

La nova seu podrà donar servei als més de 2.100 estudiants de les illes Balears matriculats aquest semestre a la UOC, xifra que representa un creixement del 12% respecte al curs passat. La Universitat fa disset anys que té punts a les Balears, on ja s'han graduat 3.176 persones. Les titulacions amb més estudiants matriculats són Psicologia, Administració i Direcció d'Empreses, Dret, Enginyeria Informàtica i Criminologia. La UOC actualment ofereix 22 graus i 35 màsters oficials.

Fanny Galve, delegada de la UOC a les Balears, agraeix la col·laboració que des de fa disset anys han mostrat les institucions insulars amb la Universitat Oberta de Catalunya. «Gràcies al suport desinteressat dels ajuntaments de Manacor i de Ciutadella i del Consell Insular d'Eivissa, hem pogut obrir els diversos punts a les Illes, de manera que hem contribuït a donar un servei més bo als nostres estudiants».

Veure més sobre Institucional