31/7/18 · Recerca

La UOC assessora la Biennal de Pensament de l'Ajuntament de Barcelona

La Universitat promou una sèrie d'activitats entorn del lema «Ciutat digital», un dels eixos temàtics d'aquest esdeveniment cultural que es farà a l'octubre
Foto: UOC

Del 15 al 21 d’octubre tindrà lloc la primera Biennal de Pensament anomenada Ciutat Oberta, en què hi haurà experts d’arreu. L’organitza l’Ajuntament de Barcelona amb la col·laboració de la UOC, el CCCB i l’arquitecte Carles Muro, que ha comptat amb la participació de COAC, Fundació Mies van der Rohe, ArquinFAD i Oriol Nel·lo (UAB). El nou esdeveniment cultural s’ha presentat en roda de premsa el divendres 27 de juliol al pati del Palau de la Virreina (la Rambla, 99), i hi han participat l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i el Comissionat de Cultura, Joan Subirats.

La Biennal de Pensament Ciutat Oberta vol relacionar les reflexions sobre el paper de la ciutat en el canvi d’època amb els grans corrents de pensament que avui debaten el futur de la democràcia, l’explosió de les diferències, els reptes del canvi tecnològic i la vigència dels models urbans avui encara predominants.

En la roda de premsa també hi han participat els assessors de Ciutat Oberta: la politòloga Judit Carrera, l’arquitecte Carles Muro, la directora d’Investigació d’Economia Col·laborativa de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), Mayo Fuster, i el geògraf, professor de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i president del Consell Assessor del Pla de Barris de Barcelona, Oriol Nel·lo.

La programació d’activitats, de què n’hi haurà un centenar, s’articularà entorn de quatre itineraris: Ciutat democràtica, Ciutat digital, Ciutat diversa i Ciutat habitable. Debats, diàlegs, propostes artístiques, activitats familiars en biblioteques i a l’aire lliure, passeigs temàtics filosòfics, tallers d’aprofundiment, maratons de hackers o hackatons (hackathons), conferències, simposis, concerts, dansa, circ, teatre, narració de contes... tindran lloc en una setantena d’espais de la ciutat comtal del 15 al 21 d’octubre, i continuaran fins al desembre.

Veure més sobre Recerca