3/9/20 · Institucional

La UOC, l'única universitat en línia de l'Estat que apareix al rànquing Times Higher Education

De les 50 universitats espanyoles al rànquing, la UOC és l'única en línia

La revista britànica especialitzada en educació col·loca la Universitat en la franja 601-800 de les 1.527 institucions de tot el món analitzades al rànquing del 2021
Times Higher Education

La revista britànica especialitzada en educació Times Higher Education (THE) acaba de presentar l'edició del 2021 de la llista de les millors universitats del món, entre les quals se situa, per tercera vegada, la UOC. En aquesta edició, la Universitat Oberta de Catalunya es troba en la franja 601-800 d'un total de 1.527 institucions, com en l'edició del 2019. El THE és, juntament amb el de Shangai i el QS, un dels rànquings més prestigiosos i transparents que hi ha en l'àrea de l'ensenyament superior.

Per tal d'analitzar el nivell d'excel·lència de l'ensenyament superior, el rànquing THE avalua les cinc àrees següents de les universitats: docència (amb un pes del 30 %), recerca (30 %), citacions (30 %), internacionalització (7,5 %) i ingressos provinents de la indústria (2,5 %).

En el cas de la UOC, els resultats obtinguts en cadascuna d'aquestes àrees són els següents: 18,6 en docència, 16,0 en recerca, 70,9 en citacions, 34,7 en internacionalització i 46,3 en ingressos provinents de la indústria.

En la classificació estatal destaquen, en les tres posicions més altes, la Universitat Pompeu Fabra, en el lloc 152è.; la Universitat Autònoma de Barcelona, que se situa en el 182è., i la Universitat de Barcelona, que ocupa el 198è. La UOC comparteix classificació amb altres universitats catalanes: la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat de Girona, la Universitat de Lleida, la Universitat Rovira i Virgili i la Universitat Internacional de Catalunya. I, una edició més, la UOC és l'única universitat en línia de l'Estat que apareix en aquest rànquing tan prestigiós. A escala mundial, la UOC comparteix franja amb l'Open University del Regne Unit.

Un any més, la Universitat d'Oxford encapçala la llista i, en aquesta edició, va seguida per la Universitat de Stanford i la Universitat Harvard.

Veure més sobre Institucional