20/1/23 · Institucional

L'MBA de la UOC és el millor MBA en línia de parla hispana del món per cinquè any consecutiu

Segons la VIII edició del Ranking FSO, la UOC continua encapçalant la llista d'entre les 200 universitats en línia analitzades
L'informe constata un augment de l'edat mitjana de l'estudiantat que cursa un MBA, que se situa al voltant dels quaranta anys.

El programa Executive MBA de la UOC és el millor MBA en línia de parla hispana del món, segons el rànquing d'institucions de formació superior en línia (Ranking FSO) 2022 de la consultora Hamilton Global Intelligence, juntament amb Emagister. En la classificació s'han analitzat més de 200 institucions de 30 països, i s'han enquestat uns 4.000 alumnes i graduats.

Aquesta recerca ha analitzat el programa Executive MBA de la UOC, dirigit a professionals amb un mínim de cinc anys d'experiència laboral en el món de la direcció i la gestió d'empreses que vulguin aconseguir càrrecs de més responsabilitat orientats a la innovació, la creació d'empreses, els negocis internacionals, la direcció de nous projectes o els negocis digitals.

Segons el director acadèmic del programa, Ramon González Cambray, "continuar sent el millor MBA en línia de parla hispana del món és un gran reconeixement a l'estudiantat, als graduats i a tot l'equip docent i de gestió que participa en el programa", que a l'octubre iniciarà la 22a. edició.

"El programa —constata González Cambray— garanteix el reskilling (reciclatge professional) i el desenvolupament de les habilitats directives que requereixen els professionals del futur, i aprofundeix en els canvis estructurals que s'han produït a l'hora d'entendre les estratègies de negoci en l'entorn global i digital actual." Per respondre a aquesta demanda de nous perfils directius, "és fonamental adquirir una visió global i estratègica, orientada a la presa de decisions en totes les àrees de la direcció d'una empresa, identificant les oportunitats i fonts d'avantatge competitiu", conclou el professor.

Cursar un MBA en línia

Segons el Ranking FSO, el preu mitjà d'un MBA en línia és d'11.397 dòlars (11.371 euros), i l'increment salarial a què opta l'estudiantat que cursa aquesta formació, a Espanya, és d'un 31 %, reflectit en el salt de 26.955 euros anuals a 35.318 euros de mitjana. A escala global, l'increment salarial és d'un 28,3 %, de manera que es passa de 23.334 euros a 29.938 euros anuals de mitjana.

Quant a la taxa d'ocupabilitat, l'estudi indica que un 91,6 % (un 1,4 % més que l'any passat) de les persones que cursen un MBA en línia troba feina. En concret, el 72,8 % ho fa en una feina relacionada amb l'àmbit de la seva titulació, una xifra que s'incrementa en un 7 % respecte a l'any passat. Pel que fa al lloc que ocupen, el 36,2 % exerceix com a director de departament, el 28,6 % ocupa un lloc de rang inferior, el 13,2 % és alt directiu i el 10,1 % és director general. Només un 6,8 % es troba en un sector que no li interessa, i un 5,1 % està desocupat o cursant una altra formació.

En relació amb l'estudiantat, en l'informe es constata un augment de l'edat mitjana de l'estudiantat, que se situa al voltant dels quaranta anys (tres anys més respecte a l'any anterior). Pel que fa al gènere, el 59,7 % són homes, i el 39,8 %, dones. Així mateix, el 69,4 % tria el format en línia per conciliar la feina amb els estudis —un 5 % més que el 2021—, mentre que l'11,4 % ho fa per compatibilitzar els estudis amb la família —la mateixa xifra que en l'últim informe—.

Veure més sobre Institucional