18/10/16 · Institucional

El rector de la UOC, nou president de la xarxa internacional CINDA

El rector de la UOC, Josep A. Planell, és el nou president de CINDA (Centro Interuniversitario de Desarrollo), una xarxa internacional sense ànim de lucre de la qual formen part universitats de l’Amèrica Llatina i Europa des de la seva creació el 1971. Fins ara n’era membre de ple dret del Comitè Executiu. Aquest canvi s’ha fet efectiu en el marc de la 49a. Junta Directiva, que ha tingut lloc el 17 d’octubre a la Universitat Estatal de Campinas, al Brasil.
La UOC forma part d'aquesta xarxa des de l'any 2000.

Planell succeirà José Tadeu Jorge, rector de la Universitat Estatal de Campinas, després de la votació per unanimitat dels membres de la Junta Directiva. El rector de la UOC assumeix aquesta nova responsabilitat amb “il·lusió, atès que els compromisos de la UOC s’alineen perfectament amb els del CINDA, buscant una docència i recerca de qualitat alhora que la contribució de la millora de les polítiques d’ensenyament superior i de gestió universitària”.

La presidència del CINDA es fa per mandats de dos anys. Les candidatures a president han d’efectuar-se amb el suport de tres rectors, d’almenys dos països distints. La candidatura del rector de la UOC ha comptat amb el suport dels tres altres membres del Comitè Executiu: Universitat Estatal de Campinas (Brasil), Universitat de Talca (Xile) i Universitat Cayetano Heredia (Perú).

CINDA (Centro Interuniversitario de Desarrollo)

És una corporació internacional sense ànim de lucre integrada per importants universitats de l’Amèrica Llatina i Europa; entre les catalanes hi ha la UOC, la UB i la UPC, i de la resta de l’Estat espanyol, les universitats de Cantàbria i Màlaga. CINDA explora temes centrals sobre política i gestió universitària amb l’objectiu de posar el coneixement acumulat al servei de les polítiques públiques i de les institucions corresponents.

CINDA posa especial èmfasi en l’assegurament de la qualitat d’universitats i programes, per la qual cosa disposa d’un instrument únic, l’IAC (Instituto Internacional para el Aseguramiento de la Calidad) establert “com a resposta a una demanda creixent de serveis de consultoria, acreditació i avaluació de la qualitat”.

A més, CINDA ofereix serveis en l’àmbit de l’educació superior tant als seus membres com a altres organismes públics i privats:

• Assessorament i consultoria per a desenvolupar projectes específics en diversos camps, com el disseny institucional, l’organització curricular, la planificació estratègica i els sistemes d’informació. En aquests projectes, CINDA identifica els experts –habitualment de les universitats membre–, contribueix al disseny i coordina el treball.
  • Cursos de formació i capacitació.
  • Organització de visites d’estudi.

Veure més sobre Institucional