La UOC inicia un pla per a impulsar la transferència del coneixement

Foto: Unsplash/rawpixel.com

27/04/2018
Redacció
Amb aquesta iniciativa la Universitat augmentarà les patents sol·licitades i les spin-offs creades

La Generalitat ha donat el vistiplau el Pla estratègic de la unitat de Valorització i Transferència de la UOC (PETER), un projecte per a impulsar la transferència de coneixement de la UOC, col·laborant amb la seva comunitat i l'entorn socioecònomic. La iniciativa té un pressupost de més d'un milió i mig d'euros, el 50% del qual és finançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) i l'altra meitat per la Universitat.

Amb aquest projecte, la UOC augmentarà les patents sol·licitades i les spin-offs creades. A més, podrà triplicar les empreses que cooperen amb la Universitat, que passaran de les 105 de fa tres anys a més de 300 el 2020.

Consta de cinc eixos estratègics que s'han d'executar abans del 2021. El primer és fomentar la col·laboració amb el teixit empresarial i orientar l'activitat d' R&I a donar resposta a les necessitats de la societat. El segon i el tercer són valoritzar i comercialitzar els resultats d' R&I, per a obtenir impacte econòmic i social i fomentar l'emprenedoria entre la societat. I finalment, també preveu altres dos que són la promoció de la cultura de transferència i difusió dels resultats de l' R&I  i la millora contínua de la unitat de transferència i emprenedoria de la Universitat com a constant de qualitat.

Per a la vicerectora de Planificació Estratègica i Recerca de la UOC, Marta Aymerich, aquesta iniciativa suposa un impuls per posicionar-se en l’àmbit de l’intercanvi de coneixement entre la universitat i la societat, essent com avui és multidireccional i amb múltiples actors. «Amb aquest projecte esperem que el coneixement derivat de la recerca tingui un impacte més significatiu sobre molts dels àmbits de la societat; per descomptat sobre l’economia, però també sobre la cultura, la salut, les polítiques públiques o la qualitat de vida de les persones», explica.

El projecte PETER ha obtingut la quarta valoració més bona de les universitats catalanes, en una convocatòria coordinada per l'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR), de la Secretaria d'Universitats i Recerca, adscrita al Departament d'Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya.

Aquest pla és una iniciativa coordinada per la unitat de Knowledge Transfer & Entrepreneurship (KTE) de l'Oficina de Suport a la Recerca i la Transferència (OSRT) de la UOC. La unitat vol ser un referent en transferència en els àmbits de coneixement de la Universitat, fomentant un canvi cultural, tant en l’àmbit universitari com a fora. Amb la seva activitat, especialment pel que fa a la creació d'empreses derivades, també s'afavoreix l'impuls de llocs de treball qualificats que potenciïn la capacitat productiva, econòmica i social del teixit empresarial de Catalunya.