17/2/22 · Institucional

La UOC és l'única online d'Espanya al rànquing d'universitats joves de la THE

El Young University Ranking de la Times Higher Education, que classifica les universitats de menys de cinquanta anys, situa la UOC en el 6è. lloc a escala estatal i el 172è. a escala mundial
Foto: THE

La UOC és l'única universitat en línia de menys de cinquanta anys de l'Estat espanyol en el Young University Ranking 2022 de la revista britànica especialitzada en educació Times Higher Education (THE). En la classificació mundial, la UOC ocupa el 172è. lloc, i en la classificació general de l'Estat, el 6è., per darrere de la Universitat Pompeu Fabra (16a. posició), la Universitat Ramon Llull (121a.), la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (131a.), les universitats CEU (136a.) i la Universitat Rovira i Virgili (164a.).

Per tal d'analitzar el nivell d'excel·lència de l'ensenyament superior, aquest rànquing avalua les següents cinc àrees de les universitats: docència, recerca, citacions, orientació internacional i ingressos de la indústria. En el cas de la UOC, els resultats obtinguts en cadascuna d'aquestes àrees són els següents: 26,7 en docència, 23,7 en recerca, 70,9 en citacions, 46,6 en orientació internacional i 35,7 en ingressos de la indústria, de manera que millora o manté la puntuació en tots els àmbits respecte a l'edició passada.

Si ens fixem en les universitats catalanes, totes estan molt ben classificades entre les 32 d'espanyoles que recull aquest rànquing. Encapçala la llista la Universitat Pompeu Fabra (primer lloc), seguida de la Universitat Ramon Llull (segon), la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (tercer), la Universitat Rovira i Virgili (cinquè), la UOC (sisè), la Universitat de Girona (setè), la Universitat Internacional de Catalunya (onzè) i la Universitat de Lleida (tretzè).

A escala mundial, encapçala la llista d'universitats joves la Universitat París Ciències i Lletres de França, i la segueixen la Universitat de Tecnologia de Nanyang de Singapur i la Universitat de Ciència i Tecnologia de Hong Kong.

Tradicionalment, les institucions amb més història han liderat els rànquings principals, en els quals s'han classificat en funció del prestigi que tenen. Amb el Young University Ranking de Times Higher Education es demostra que no es pot deixar de mirar les universitats joves pel que fa a la seva contribució a la societat, als objectius de desenvolupament sostenible (ODS) i a la capacitat d'adoptar metodologies mixtes d'aprenentatge presencial i virtual (blended learning).

El THE és, juntament amb el Shanghai i el QS, un dels rànquings més prestigiosos i transparents que hi ha en l'àrea de l'ensenyament superior. El 2018, la UOC debutava en la classificació general d'aquest rànquing com a única universitat en línia de l'Estat espanyol

Veure més sobre Institucional