• Escoltar

La realitat augmentada entra a l'aula i recull el Premi UOC Baldiri Reixac

Foto: Flickr / Tom (CC)
La UOC i la Fundaci Carulla premien la innovaci en clau docent.
Foto: Flickr / Tom (CC)
05/05/2016 Anna Torres Garrote

Francesc Nadal i Jenny Trivio sn dos professors empordanesos que fa uns anys van apostar per introduir la realitat augmentada a l’aula. La resposta dels alumnes va ser molt bona. I entre tots van crear el projecte didctic «illARgonauta», un blog que uneix el mn del mrqueting amb el de les llenges clssiques i fa servir realitat augmentada. I que l’ha fet mereixedor del cinqu Premi UOC Baldiri Reixac. El jurat en valora «la innovaci i la creativitat aplicada a l’aula i l’enfocament transversal, que trenca les fronteres habituals entre rees de coneixement aparentment distants».

El rector de la UOC, Josep A. Planell, lliurar el guard, dotat amb 4.000 euros, als mestres impulsors del projecte, en el marc dels XXXVIII Premis Baldiri Reixac. El president Puigdemont presidir l’acte, que se celebrar dilluns 9 de maig a les 19 h al Palau de la Generalitat de Catalunya.

Foto: Fundaci Carulla

Segons el jurat, aquest s un projecte «innovador que potencia la creativitat, l'autonomia i el treball en equip dels estudiants grcies a un enfocament articulat en competncies i transversal».

Amb aquesta iniciativa de l'Institut Illa de Rodes, de Roses, els estudiants aprofundeixen en la influncia de la cultura clssica en el mn del mrqueting i desenvolupen continguts propis en formats com l'audiovisual o la realitat augmentada.

El jurat valora que aquesta iniciativa «desperta la curiositat i l'inters per la investigaci dels estudiants» i, al seu torn, «els converteix en protagonistes actius del seu aprenentatge». I recomana donar-lo a conixer a altres centres educatius.

illARgonauta

Neix el setembre del 2012 amb l'objectiu d'analitzar les referncies clssiques usades en el mrqueting: noms clssics posats a productes i marques, referncies clssiques en anuncis publicitaris, dus i herois duts al cinema...

Es posava en marxa, aix, un projecte didctic en forma de blog que unia l'economia amb el mn clssic i que apostava per la realitat augmentada com a eina educativa.

Des d'aleshores, han introdut dues novetats:

• l'edici de continguts audiovisuals d'arrel mitolgica (PhoenixARs) per a ser vistos amb aplicacions de RA amb mbils o tauletes, i
  • la implementaci del joc QuisEstQuis, amb animacions i RA per a reconeixement facial.

Aquest s el cinqu any que la Fundaci Carulla i la UOC convoquen aquest guard per premiar la millor experincia docent en clau d'innovaci, rellevant per la seva creativitat i capacitat d'anlisi i adaptaci al propi context, que ha perms afrontar reptes educatius de sempre o oferir respostes a nous problemes de l'escola del segle XXI.

XXXVIII Premis Baldiri Reixac a escoles, alumnes i mestres

Els Premis Baldiri Reixac reconeixen, des de fa trenta-vuit anys, l'excel·lncia en la tasca docent del professorat catal. Sn una referncia per a mestres i professors de tots els nivells educatius (des dels primers anys fins al batxillerat) per la qualitat dels premiats i per la rigorosa tasca del jurat.

Enguany s'han rebut 245 candidatures. Els premiats rebran un total de 100.100 euros, destinats a l'estmul i al reconeixement de l'escola catalana.

Creative Commons. Alguns drets reservats
Aquest text està subjecte -llevat que s'indiqui el contrari- a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya de Creative Commons. Pots copiar-lo, distribuir-lo i transmetre'l públicament sempre que citis l'autor i Universitat Oberta de Catalunya (UOC), no facis un ús comercial i no en facis obra derivada. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca.