La UOC posa en marxa el programa de mobilitat internacional virtual amb set-cents estudiants colombians

Foto: Flickr / genesys34 (CC)
13/10/2016
Guida Fullana

La UOC col·labora amb la instituci universitria Uniminuto, de Colmbia, amb un programa de mobilitat virtual internacional. Grcies a aquest treball conjunt, set-cents sis estudiants d'aquest pas llatinoameric es formen aquest semestre a la UOC. Aquest s l'intercanvi internacional amb ms volum d'alumnes que ha gestionat fins ara la UOC i la primera mobilitat fruit d'un conveni interuniversitari.

Com explica Vernica Tercero, directora dels Serveis de Prctiques i Mobilitat, «fins ara la resta de mobilitats procedien del programa Erasmus o b de les xarxes internacionals com CINDA o AUIP».

Aquests estudiants actualment estan cursant a Uniminuto (Bogot) els graus d'Administraci d'Empreses, Administraci Financera, Administraci en Salut Ocupacional, Comptabilitat Pblica, Comunicaci Social, Psicologia i Pedagogia Infantil. En tractar-se d'una mobilitat incoming virtual, podran seguir el curs des del seu pas sense desplaar-se fsicament.

Seguint el pla d'estudis d'ambdues universitats, es cursaran en lnia una d'aquestes assignatures de la UOC: Psicologia de la Comunicaci, Direcci Estratgica, Direcci de Mrketing, Principis d'Intervenci en Educaci, i Psicologia del desenvolupament. Un cop superada, Uniminuto convalidar la matria cursada.

La UOC ms global

La Universitat aposta per establir col·laboracions acadmiques i de recerca a llarg termini amb universitats estrangeres, ms enll de relacions estrictament comercials.

Gemma Xarles, directora de l'rea de Globalitzaci i Cooperaci, remarca que una de les lnies de treball de la nova estratgia de globalitzaci de la UOC s fomentar les competncies dels estudiants per a ser professionals i ciutadans globals, i, en aquest sentit, «la mobilitat i l'intercanvi s una de les maneres de treballar-les».

Per a Pastora Martnez Samper, vicerectora de Globalitzaci i Cooperaci, «aquest acord amb Uniminuto s un clar exemple de com es vol materialitzar la nova estratgia de globalitzaci de la UOC: mitjanant acords amb socis estratgics que signifiquin posar en marxa diferents programes i frmules de col·laboraci, tant en docncia com en recerca».I afegeix: «No hi ha globalitzaci sense cooperaci», i per aix manifesta: «Volem establir relacions amb les universitats d'altres pasos que impliquin una millora de la qualitat de l'educaci de les dues parts, que suposin beneficis acadmics per als nostres estudiants i els de l'altra universitat i que contribueixin al desenvolupament global i professional de les persones».