22/10/18 · Institucional

La UOC aterra a l'Institut Tecnològic de Massachusetts com a referent de l'educació en línia

El rector, Josep A. Planell, ofereix aquest dilluns una ponència a Cambridge sobre tecnologia i aprenentatge real
Foto: UOC

Com podem millorar l’educació perquè els alumnes es transformin en aprenents de veritat? Segons l’experiència acumulada per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), la tecnologia és una eina clau per a aconseguir-ho. El rector de la institució, Josep A. Planell, ho explicarà aquest dilluns a Cambridge (EUA), en el marc d’una trobada d’experts organitzada pel prestigiós Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT).

La ponència que oferirà Planell, titulada «D’universitats a distància a universitats sense distàncies», se celebrarà amb motiu de la Setmana del Laboratori d’Educació Mundial Abdul Latif Jameel, que té l’objectiu de promoure l’excel·lència i la transformació de l’educació. En concret, Planell serà el protagonista d’una de les anomenades X-Talks, actes públics destinats a promoure la transferència d’experiències d’innovació educativa.

En aquest sentit, el MIT és una institució a l’avantguarda que treballa per apoderar els seus estudiants i enfocar-los a la resolució de problemes, i per reformular els sistemes d’aprenentatge i ensenyament. Per la seva banda, la UOC hi ha estat convidada com a referent mundial de l’educació en línia i també de la recerca en aquest àmbit per mitjà de l’eLearn Center.

Durant la seva ponència, Planell també se centrarà en la possibilitat de les universitats de convertir-se en actors globals i arribar així a alumnes d’arreu del món. Tot plegat, mantenint com a prioritat el repte que els estudiants siguin i se sentin al centre d’un aprenentatge profund i eficient.

Veure més sobre Institucional