La UOC incorpora una nova vicerectora de Competitivitat i Ocupabilitat

Foto: UOC

21/02/2019
Anna Torres Garrote
La creaci d'aquest nou vicerectorat respon a la necessitat d'adequar la governana al nou context de la instituci

La doctora en Cincies Econmiques ngels Fit Bertran ser, a partir d’aquest dilluns 18 de febrer, la nova vicerectora de Competitivitat i Ocupabilitat de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Fit s’ocupar de dirigir i liderar l’estratgia d’aproximaci i de relaci amb el mn econmic i industrial i de projectar la transferncia i l’emprenedoria mitjanant una relaci activa amb els diferents grups d’inters. Fit ha estat fins ara la directora dels Estudis d’Economia i Empresa a la mateixa universitat, crrec que va ocupar des de l’octubre de 2010 fins ara.

La creaci d’aquest nou vicerectorat respon a la necessitat d’adequar la governana al nou context de la instituci i donar resposta aix al creixement sostingut dels darrers anys. Com a instituci orientada a la formaci al llarg de la vida, la UOC est «especialment posicionada per a promoure l’adaptaci de persones i organitzacions davant dels canvis que redefineixen les relacions productives i el mercat de treball», explica Fit. «La nostra activitat acadmica ens ofereix moltes i diverses oportunitats per a explorar i promoure aquest procs de transformaci en les empreses i, de retruc, en el conjunt de la societat», afegeix la nova vicerectora. Identificar aquestes oportunitats i procurar extreure’n el mxim d’impacte s un repte que entoma amb «molta il·lusi i respecte». En aquest sentit, explica que l’experincia acumulada dirigint els Estudis d’Economia i Empresa li ser fonamental per a «escurar la primera de les prioritats, que s prendre mides a la dimensi i l’abast del projecte».

ngels Fit s experta en anlisi financera, sistemes de gesti empresarial i management i e-learning. Fins ara ha compaginat la tasca de direcci acadmica i docncia amb la d’investigadora en els Estudis d’Economia i Empresa i en el grup de recerca MeL (Management & eLearning). L’objecte principal de la seva activitat de recerca s’ha centrat, d’una banda, en l’anlisi de l’impacte dels preceptes normatius en matria comptable i financera en els estats financers de les empreses i en l’estudi dels aspectes derivats de la implantaci de sistemes de gesti empresarial i, de l’altra, en l’impacte de l’e-learning en el desenvolupament de competncies professionals.

Aquest nou Vicerectorat de Competitivitat i Ocupabilitat se suma a dos vicerectorats ms que t la Universitat: el de Planificaci Estratgica i Recerca, que lidera la vicerectora Marta Aymerich, i el de Globalitzaci i Cooperaci, que dirigeix la vicerectora Pastora Martnez Samper.

Trajectria professional

ngels Fit Bertran (Barcelona, 1970) s doctora en Cincies Econmiques per la Universitat de Barcelona i mster en Direcci Fiscal i Financera de l’Empresa per la Universitat de Barcelona. Des d’octubre del 2010 fins ara ha estat la directora dels Estudis d’Economia i Empresa de la UOC, on tamb ha realitzat docncia en l’mbit de la direcci financera. Anteriorment, ha compaginat la docncia en diverses universitats catalanes amb l’activitat professional d’assessorament en temes de finances i gesti empresarial.

El seus interessos de recerca sn els processos d’harmonitzaci en la informaci financera, els sistemes de control de gesti i l’impacte de la docncia en lnia en les capacitats professionals. El fruit d’aquesta investigaci sn diverses publicacions i ponncies en congressos nacionals i internacionals que li han merescut el reconeixement d’un tram de recerca.

La podeu seguir a Twitter: @afitob.