21/2/19 · Institucional

La UOC incorpora una nova vicerectora de Competitivitat i Ocupabilitat

La creació d'aquest nou vicerectorat respon a la necessitat d'adequar la governança al nou context de la institució
Foto: UOC

La creació d’aquest nou vicerectorat respon a la necessitat d’adequar la governança al nou context de la institució i donar resposta així al creixement sostingut dels darrers anys. Com a institució orientada a la formació al llarg de la vida, la UOC està «especialment posicionada per a promoure l’adaptació de persones i organitzacions davant dels canvis que redefineixen les relacions productives i el mercat de treball», explica Fitó. «La nostra activitat acadèmica ens ofereix moltes i diverses oportunitats per a explorar i promoure aquest procés de transformació en les empreses i, de retruc, en el conjunt de la societat», afegeix la nova vicerectora. Identificar aquestes oportunitats i procurar extreure’n el màxim d’impacte és un repte que entoma amb «molta il·lusió i respecte». En aquest sentit, explica que l’experiència acumulada dirigint els Estudis d’Economia i Empresa li serà fonamental per a «escurçar la primera de les prioritats, que és prendre mides a la dimensió i l’abast del projecte».

Àngels Fitó és experta en anàlisi financera, sistemes de gestió empresarial i management i e-learning. Fins ara ha compaginat la tasca de direcció acadèmica i docència amb la d’investigadora en els Estudis d’Economia i Empresa i en el grup de recerca MeL (Management & eLearning). L’objecte principal de la seva activitat de recerca s’ha centrat, d’una banda, en l’anàlisi de l’impacte dels preceptes normatius en matèria comptable i financera en els estats financers de les empreses i en l’estudi dels aspectes derivats de la implantació de sistemes de gestió empresarial i, de l’altra, en l’impacte de l’e-learning en el desenvolupament de competències professionals.

Aquest nou Vicerectorat de Competitivitat i Ocupabilitat se suma a dos vicerectorats més que té la Universitat: el de Planificació Estratègica i Recerca, que lidera la vicerectora Marta Aymerich, i el de Globalització i Cooperació, que dirigeix la vicerectora Pastora Martínez Samper.

Trajectòria professional

Àngels Fitó Bertran (Barcelona, 1970) és doctora en Ciències Econòmiques per la Universitat de Barcelona i màster en Direcció Fiscal i Financera de l’Empresa per la Universitat de Barcelona. Des d’octubre del 2010 fins ara ha estat la directora dels Estudis d’Economia i Empresa de la UOC, on també ha realitzat docència en l’àmbit de la direcció financera. Anteriorment, ha compaginat la docència en diverses universitats catalanes amb l’activitat professional d’assessorament en temes de finances i gestió empresarial.

El seus interessos de recerca són els processos d’harmonització en la informació financera, els sistemes de control de gestió i l’impacte de la docència en línia en les capacitats professionals. El fruit d’aquesta investigació són diverses publicacions i ponències en congressos nacionals i internacionals que li han merescut el reconeixement d’un tram de recerca.

La podeu seguir a Twitter: @afitob.

Veure més sobre Institucional