Perú reconeix els títols propis de la UOC

Foto: UOC

17/07/2019
Helena Loaiza
La UOC és l'única universitat en línia de l'Estat espanyol acreditada per al reconeixement de títols propis a Perú

La Superintendència Nacional d'Educació Superior Universitària de Perú (Sunedu) ha inclòs la UOC en la llista més recent d'universitats acreditades per al reconeixement de la seva oferta formativa pròpia. A la llista de Sunedu figuren les millors universitats de l’Estat espanyol que es trobin en alguna de les classificacions internacionals d'ensenyament més prestigioses, com ara QS World University Rankings, Times Higher Education World University Rankings, Academic Ranking of World Universities (també anomenat Shanghai Ranking) i Scimago Institutions Rankings. A l’última només s'hi acrediten les 500 universitats més bones.

Per a la validació dels títols propis en territori peruà, Sunedu reglamenta, a més, que la titulació ha de tenir, com a mínim, 60 crèdits ECTS (Sistema Europeu de Transferència de Crèdits) en el cas dels màsters i 180 ECTS en els graus.

Els estudiants i els graduats peruans de la UOC de titulacions oficials ja tenien antecedents de revalidació de formació davant de l'Estat peruà, però ara podran accedir a tota l'oferta formativa tant si és pròpia com si és oficial, sempre que la titulació compleixi els requisits de crèdits mínims.

La UOC figura a la casella 39a. de la llista de Sunedu com a «Universidad Abierta de Cataluña». És una de les 53 institucions de l’Estat espanyol de la llista peruana, es troba entre les 9 d'origen català i és, a més, l'única universitat en línia que hi surt.

L'única universitat en línia d'Espanya a la Times Higher Education

La revista britànica especialitzada en ensenyament Times Higher Education (THE) inclou la UOC des del 2018 en la classificació d’universitats més bones, situant-la en la franja 601-800 d'un total de 1.258. La UOC se situa en la 12a. posició de les 38 universitats de l’Estat espanyol de la classificació i és l'única en línia.

Recentment, la UOC ha debutat al Young University Ranking de la THE, una classificació de les millors universitats amb menys de 50 anys d'antiguitat. S’hi troba a la franja 101-150 de 351 universitats. La Universitat també figura a l’Academic Ranking of World Universities des del 2009, i al Scimago Institutions Ranking, fet que ratifica el seu treball constant de qualitat en l'ensenyament superior.

Ensenyament superior en línia de qualitat per a l'Agenda de les Nacions Unides

La UOC, compromesa amb l'ensenyament en línia de qualitat, duu a terme processos estrictes d'acreditació i treballa en conjunt amb l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU) en la metodologia i la normativa de l'ensenyament en línia. Com a resultat d’aquesta col·laboració, han creat el màster universitari d'Avaluació i Gestió de la Qualitat en l'Educació Superior, i actualment la UOC participa en l'elaboració de les directrius per a l'avaluació dels títols en línia que està impulsant el Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats d'Espanya.

Amb més de 20 anys d'experiència en ensenyament 100% en línia, la UOC s'ha convertit en un model per reproduir en altres contextos del món per tal d'ampliar l'accés i la cobertura a l'ensenyament superior de qualitat i contribuir, així, a la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides. La universitat ha assessorat diverses agències de qualitat i governs de països com ara Mèxic, Xile, Jordània i l'Equador en la creació d'una normativa per a l'acreditació d'un ensenyament superior en línia en els seus territoris, i també ha assessorat institucions educatives en el procés complex d’incorporar metodologies virtuals en la seva oferta acadèmica.

La UOC, compromesa amb el desenvolupament de l'ensenyament superior a diversos territoris, actualment presideix la xarxa del Centre Interuniversitari de Desenvolupament (CINDA), que reuneix diferents universitats d'Iberoamèrica.