17/7/19 · Institucional

Perú reconeix els títols propis de la UOC

La UOC és l'única universitat en línia de l'Estat espanyol acreditada per al reconeixement de títols propis a Perú
Foto: UOC

Per a la validació dels títols propis en territori peruà, Sunedu reglamenta, a més, que la titulació ha de tenir, com a mínim, 60 crèdits ECTS (Sistema Europeu de Transferència de Crèdits) en el cas dels màsters i 180 ECTS en els graus.

Els estudiants i els graduats peruans de la UOC de titulacions oficials ja tenien antecedents de revalidació de formació davant de l'Estat peruà, però ara podran accedir a tota l'oferta formativa tant si és pròpia com si és oficial, sempre que la titulació compleixi els requisits de crèdits mínims.

La UOC figura a la casella 39a. de la llista de Sunedu com a «Universidad Abierta de Cataluña». És una de les 53 institucions de l’Estat espanyol de la llista peruana, es troba entre les 9 d'origen català i és, a més, l'única universitat en línia que hi surt.

L'única universitat en línia d'Espanya a la Times Higher Education

La revista britànica especialitzada en ensenyament Times Higher Education (THE) inclou la UOC des del 2018 en la classificació d’universitats més bones, situant-la en la franja 601-800 d'un total de 1.258. La UOC se situa en la 12a. posició de les 38 universitats de l’Estat espanyol de la classificació i és l'única en línia.

Recentment, la UOC ha debutat al Young University Ranking de la THE, una classificació de les millors universitats amb menys de 50 anys d'antiguitat. S’hi troba a la franja 101-150 de 351 universitats. La Universitat també figura a l’Academic Ranking of World Universities des del 2009, i al Scimago Institutions Ranking, fet que ratifica el seu treball constant de qualitat en l'ensenyament superior.

Ensenyament superior en línia de qualitat per a l'Agenda de les Nacions Unides

La UOC, compromesa amb l'ensenyament en línia de qualitat, duu a terme processos estrictes d'acreditació i treballa en conjunt amb l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU) en la metodologia i la normativa de l'ensenyament en línia. Com a resultat d’aquesta col·laboració, han creat el màster universitari d'Avaluació i Gestió de la Qualitat en l'Educació Superior, i actualment la UOC participa en l'elaboració de les directrius per a l'avaluació dels títols en línia que està impulsant el Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats d'Espanya.

Amb més de 20 anys d'experiència en ensenyament 100% en línia, la UOC s'ha convertit en un model per reproduir en altres contextos del món per tal d'ampliar l'accés i la cobertura a l'ensenyament superior de qualitat i contribuir, així, a la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides. La universitat ha assessorat diverses agències de qualitat i governs de països com ara Mèxic, Xile, Jordània i l'Equador en la creació d'una normativa per a l'acreditació d'un ensenyament superior en línia en els seus territoris, i també ha assessorat institucions educatives en el procés complex d’incorporar metodologies virtuals en la seva oferta acadèmica.

La UOC, compromesa amb el desenvolupament de l'ensenyament superior a diversos territoris, actualment presideix la xarxa del Centre Interuniversitari de Desenvolupament (CINDA), que reuneix diferents universitats d'Iberoamèrica.

Veure més sobre Institucional