La UOC, segona millor universitat d'Espanya segons el Young University Rankings del Times Higher Education

25/06/2020
Aquest rnquing, que classifica les universitats de menys de 50 anys, tamb situa la UOC entre les 150 millors universitats joves del mn

La Universitat Oberta de Catalunya (UOC) s considerada la segona millor universitat de menys de 50 anys de l’Estat espanyol, per darrere la Universitat Pompeu Fabra, segons el Young University Rankings de la revista britnica especialitzada en educaci Times Higher Education (THE). La UOC hi apareix per tercer any consecutiu i es mant entre les institucions que es troben en la posici 101-150 a escala mundial.

Per tal d'analitzar el nivell d'excel·lncia de l'ensenyament superior, aquest rnquing avalua les cinc rees segents de les universitats: docncia, recerca, citacions, orientaci internacional i ingressos de la indstria. En el cas de la UOC, els resultats obtinguts en cadascuna d'aquestes rees sn els segents: 21,5 en docncia, 21 en recerca, 74,2 en citacions, 40,2 en orientaci internacional i 35,8 en ingressos de la indstria.

Els indicadors sn els mateixos tretze que en el rnquing insgnia, el THE World University Rankings, per els pesos s'han ajustat de manera que es dona menys pes a la reputaci. Tenint en compte aix, encapala la llista d'universitats joves la Universitat de Cincia i Tecnologia de Hong Kong, i ho fa per tercer any consecutiu. La Universitat de Tecnologia de Nanyang de Singapur, la Universitat Paris Sciences et Lettres de Frana i la Sant’Anna School of Advanced Studies de Pisa se situen en el segon, tercer i quart lloc respectivament.

Pel que fa a les institucions catalanes, la Universitat Pompeu Fabra puja a la posici 10 d'aquest rnquing mundial i encapala la llista de les universitats de l’Estat. Per la seva banda, la UOC comparteix posici amb la Universitat Politcnica de Catalunya i la Universitat Rovira i Virgili.

Tradicionalment els principals rnquings els han liderat les institucions amb ms histria i s'han classificat en funci del prestigi que tenen. Amb el Young University Rankings del Times Higher Education es fa evident que no es pot deixar de mirar les universitats joves pel que fa a la seva contribuci a la societat, als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i a la capacitat per adoptar metodologies mixtes d'aprenentatge presencial i virtual (blended learning).

El THE s, juntament amb el de Xangai i el QS, un dels rnquings ms prestigiosos i transparents que hi ha en l'rea de l'ensenyament superior. El 2018 la UOC debutava en la classificaci general del rnquing Times Higher Education com a nica universitat en lnia de l'Estat espanyol. En aquella edici, la Universitat Oberta de Catalunya se situava en la posici 12 de les 38 universitats espanyoles; i en la classificaci global estava en la franja de 601-800 del total d'institucions, que eren 1.258 universitats de tot el mn.