3/7/20 · Institucional

L'U-Ranking destaca els fons de recerca europeus de la UOC

Segons aquest rànquing universitari, la UOC també excel·leix en la mitjana de cotització dels seus graduats (que situa en 32.559 euros) i en el percentatge d'estudiants de postgrau
Foto: U-Ranking

Aquest rànquing analitza els resultats docents, en recerca i en innovació i en inserció laboral de 70 universitats de l'Estat espanyol, cobrint així el 97 % del sistema universitari espanyol en termes de nombre d'estudiants de grau i examina més de 3.300 graus i dobles graus. En la classificació general, la UOC es troba en la setena posició juntament amb nou universitats més, amb un índex de 0,9.

Pel que fa a recerca i innovació, la UOC se situa en la novena posició amb un índex d'1,1, posició que comparteix amb set universitats més, com la Universitat del País Basc i la Universitat de La Corunya. Els indicadors que excel·leixen respecte de la resta d'universitats són els fons d'investigació europeus per personal docent investigador que és doctor; el percentatge de publicacions amb coautories internacionals; les citacions per document, i el percentatge de publicacions en el 1r. quartil. Se situen en la franja mitjana els recursos públics competitius per PDI doctor, els contractes de personal d'investigació per pressupost, els documents científics per PDI doctor, les tesis doctorals llegides per PDI doctor, i el factor d'impacte mitjà.

Pel que fa a docència, la UOC se situa en la cinquena posició amb un índex de 0,9, juntament amb deu universitats més, com la Universitat de les Illes Balears, la Universitat de Sevilla i la Universitat de Las Palmas de Gran Canaria. En aquest àmbit, la UOC destaca amb indicadors que excel·leixen en el personal docent investigador (PDI) doctor, la taxa d'èxit i el percentatge d'estudiants de postgrau. Se situen en la franja mitjana la taxa de no abandonament i el percentatge d'alumnes estrangers.

Quant als indicadors d'inserció laboral, l'estudi constata uns resultats excel·lents en la taxa d'afiliació (80,5 %) i en la base mitjana de cotització de la comunitat de graduats i graduades de la UOC (32.559 euros). Destaca la taxa d'afiliació dels alumni de l'àmbit de les Arts i les Humanitats.

Lidera la classificació general de l'U-Ranking 2020 la Universitat Pompeu Fabra, que repeteix primer lloc, seguida en segon lloc per la Universitat Carlos III de Madrid, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Politècnica de Catalunya i la Universitat Politècnica de València.

Veure més sobre Institucional