9/3/22 · Recerca

El curs vinent la UOC oferirà dos nous graus i un nou doctorat

El grau de Ciència Política i de l'Administració, el grau de Sociologia i el doctorat de Dret, Política i Economia són les novetats oficials del pròxim curs
La institució també renovarà el grau d'Administració i Direcció d'Empreses i el màster universitari de Responsabilitat Social Corporativa
A més, com a oferta pròpia, la UOC llançarà dues especialitzacions i tres cursos. (Foto: Timon Studler / Unsplash)

El grau de Ciència Política i de l'Administració, el grau de Sociologia i el doctorat de Dret, Política i Economia* són les novetats acadèmiques oficials de la UOC que començaran la tardor vinent. A més, la Universitat llançarà, com a oferta pròpia, les especialitzacions de Violència Masclista i Mitjans de Comunicació i d'Envelliment, Nutrició i Qualitat de Vida. Així mateix, oferirà per primer cop els cursos de Competències digitals: nivell avançat (certificació equivalent al nivell ACTIC de la Generalitat de Catalunya); de Medicina personalitzada i de precisió, i d'Àgora: la cultura de les sèries. La Universitat també renovarà el grau d'Administració i Direcció d'Empreses i el màster universitari de Responsabilitat Social Corporativa.

Grau de Ciència Política i de l'Administració

La UOC estrenarà el setembre de 2022 el grau de Ciència Política i de l'Administració. Aquest grau oferirà els coneixements i instruments necessaris per comprendre i analitzar la realitat política i administrativa que ens envolta i els efectes del nou entorn digital en les institucions i els processos polítics, posant el focus en l'aplicació de la tecnologia en aquests àmbits.

A més, els estudiants que ho vulguin podran obtenir una de les tres mencions que es preveuen en el programa: Anàlisi Política (incorpora assignatures relatives a les institucions i als actors polítics i al seu paper en la presa de decisions col·lectives), Governança Pública (menció integrada per assignatures relacionades amb el sector públic i la seva gestió) i Política Digital (amb assignatures vinculades als efectes del nou entorn digital en les institucions i els processos polítics).

El director és Albert Batlle, professor dels Estudis de Dret i Ciència Política de la UOC.

Grau de Sociologia

Un altre dels graus nous que començarà al setembre és el grau de Sociologia. Aquest grau centra l'atenció en els fenòmens emergents del camp de la sociologia, entre els quals destaquen la incorporació que fem de les noves tecnologies de la societat digital, les transformacions ecosocials, la reformulació de la desigualtat social o l'anàlisi mitjançant dades massives (big data). A més, el grau incideix en el coneixement, el disseny, l'anàlisi i l'avaluació de polítiques públiques i altres mecanismes d'intervenció social.

Aquest grau "uneix les dues ànimes de la sociologia: la que l'empeny a elaborar una mirada sistemàticament crítica i teòricament fonamentada dels fenòmens socials, i la que està orientada a la recerca i l'acció aplicada, atenta a la necessitat de donar una resposta tècnica contextualitzada, rigorosa, eficient i plausible en el context de l'exercici professional, ja sigui en l'àmbit públic, en el privat o en el del tercer sector", explica el seu director, el professor dels Estudis d'Arts i Humanitats Isaac González.

Doctorat de Dret, Política i Economia

El doctorat aspira a formar professionals i investigadors amb una visió global, interdisciplinària i crítica per treballar i incidir en els problemes que es presenten als àmbits jurídic, criminològic, econòmic i de la ciència política. Aquest programa vol formar ciutadans i professionals globals, promoure la transdisciplinarietat i el coneixement obert a tothom i per a tothom, i crear entorns que estimulin la cocreació de coneixement amb altres actors de la societat, amb la finalitat d'incrementar-ne l'impacte. En el marc del programa, el professorat també comparteix els objectius de caràcter transformador que s'expressen en l'estratègia per al desenvolupament sostenible.

Aquest doctorat s'estructura entorn de quatre línies de recerca: Persona, béns immaterials i espai digital; Empresa i mercats; Institucions polítiques, governança i participació, i Economia i relacions internacionals.

El professor dels Estudis de Dret i Ciència Política David Martínez n'és el director.

Oferta pròpia nova

Com a oferta pròpia, el pròxim curs la UOC llançarà les novetats següents: l'especialització d'Envelliment, Nutrició i Qualitat de Vida; l'especialització de Violència Masclista i Mitjans de Comunicació; el curs de Competències digitals: nivell avançat (certificació equivalent al nivell ACTIC de la Generalitat de Catalunya); el curs de Medicina personalitzada i de precisió, i el curs d'Àgora: la cultura de les sèries.

El grau d'Administració i Direcció d'Empreses i el màster universitari de Responsabilitat Social Corporativa es renoven per al curs vinent

Tot i no ser novetats, sí que renovaran el pla d'estudis el grau d'Administració i Direcció d'Empreses (ADE) i el màster universitari de Responsabilitat Social Corporativa, que passarà a dir-se màster universitari de Sostenibilitat i Gestió de la Responsabilitat Social.

Les novetats del curs actual

Aquest curs, la UOC ha estrenat tres graus, dos màsters i un doctorat. Els graus són el d'Educació Primària, el de Tècniques d'Aplicacions de Software (íntegrament en anglès) i el de Tècniques d'Interacció Digital i Multimèdia. Els màsters són el de Salut Planetària (interuniversitari: UOC, UPF) i el d'Història del Món Contemporani. I, finalment, el doctorat de Societat, Tecnologia i Cultura també és una novetat del curs vigent.

* Pendent de validació del Registre d'Universitats, Centres i Títols (RUCT).

Veure més sobre Recerca