9/6/20 · Institucional

La UOC excel·leix en transferència del coneixement, compromís regional i orientació internacional

L'U-Multirank dona a la Universitat Oberta de Catalunya sis indicadors de molt bon rendiment, el doble que en l'edició anterior
Foto: U-Multirank

L'U-Multirank ha publicat aquest dimarts, 9 de juny, els resultats de la setena edició del seu rànquing per a 2020-2021, que avalua més de 1.700 universitats de 92 països d'arreu del món. Segons els seus resultats, la UOC obté sis excel·lents en transferència del coneixement, en compromís regional i en orientació internacional. L'estudi també constata que abans de la pandèmia un 60% d'institucions van reportar estar preparades per fer formació online, però finalment han sigut molt poques les que han pogut fer la transició i oferir formació 100 % online per afrontar la crisi de la COVID-19.

Aquests sis excel·lents o indicadors de molt bon rendiment corresponen a ingressos de fonts privades i a ingressos per desenvolupament professional continu quant a l'àmbit de la transferència del coneixement; a publicacions locals, a titulats de grau que treballen a la regió i a titulats de màster que treballen a la regió dins del compromís regional de la institució, i a titulacions internacionals de doctorat quant a l'àmbit d'orientació internacional de la UOC.

Segons aquest rànquing, la UOC també obté quatre indicadors de bon rendiment. Dos se'ls emporten les publicacions d'accés obert i les citacions, dins de l'àmbit de la recerca. Un altre correspon a l'equip docent internacional, dins de l'àmbit de l'orientació internacional. En l'àmbit del compromís regional es troba el darrer indicador de bon rendiment, que correspon a ingressos de recursos regionals.

Sobre l'U-Multirank

L'U-Multirank proposa un enfocament multidimensional i orientat a l'usuari per elaborar a mida de les seves necessitats una classificació internacional d'institucions d'ensenyament superior mitjançant indicadors que cobreixen cinc dimensions: ensenyament i aprenentatge, recerca, transferència de coneixement, orientació internacional i contribució al desenvolupament regional. Des del 2017 està finançat per la Fundació Bertelsmann, el programa Erasmus+ de la Unió Europea i el Grup Santander. U-Multirank està desenvolupat i implementat per un consorci independent. Té com a socis diverses institucions, entre les quals cal destacar la Fundación CYD.

El primer rànquing d'U-Multirank va ser l'edició del 2014 i va abastar més de 850 institucions d'ensenyament superior en més de 70 països. Va proporcionar un rànquing d'àmbit institucional en el seu conjunt, i també en camps específics d'estudi. En aquesta edició, es van cobrir els camps de l'enginyeria elèctrica, l'enginyeria mecànica, estudis de negocis i física, i posteriorment s'ha anat ampliant cada any la cobertura introduint-hi més institucions i àrees temàtiques. La UOC figura en aquest rànquing des de l'any 2015, coincidint amb la segona edició de la classificació.

Com a novetat d'aquesta edició, l'U-Multirank ha creat l'indicador "Gender Balance" per valorar l'equilibri de gènere en la docència.

Veure més sobre Institucional