19/4/23 · Institucional

La rectora de la UOC nomena el nou equip de govern

La rectora de la UOC, Àngels Fitó, ha nomenat el seu equip de govern en un acte que ha tingut lloc al campus UOC el divendres 14 d’abril, l'endemà de la presa de possessió del càrrec. En l'acte, al qual han assistit membres del Consell d'Universitat, s'han signat els nomenaments i s'han lliurat les insígnies de plata de la Universitat.

A partir d'ara, el nou Consell de Direcció, encapçalat per la rectora, estarà format per:

• Teresa Guasch, vicerectora de Docència i Aprenentatge.
  • Xavier Vilajosana, vicerector de Recerca, Transferència i Emprenedoria.
  • M. Jesús Martínez-Argüelles, vicerectora de Governança i Política Acadèmica.
  • Manel Jiménez-Morales, vicerector d'Aliances, Comunitat i Cultura.
  • Antoni Cahner, gerent de la Universitat i director general de la FUOC.
  • Pere Fabra, secretari general de la Universitat i secretari general de la FUOC.

A banda d'aquests membres nats, també formaran part del Consell de Direcció com a convidats permanents:

• Josep M. Oliveras, director del Gabinet de Rectorat i de Relacions Institucionals.
  • Gemma Carrera, vicegerenta de Docència.
  • Ciro Llueca, vicegerent de Recerca i Transferència.
  • Emili Rubió, vicegerent de Transformació Digital.
  • Inés Teresa-Palacio, vicegerenta de Desenvolupament Global.

A conseqüència d'aquesta remodelació, l'òrgan permanent d'administració i gestió de la Universitat, que actua per delegació del Consell de Govern, comptarà a partir d'ara amb aquests quatre vicerectorats:

• Vicerectorat de Docència i Aprenentatge, amb Teresa Guasch.
    Guasch ha estat la directora dels Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació des de l'any 2014 i és professora sènior de la UOC. Ha fet de docent de diverses titulacions dels Estudis i cocoordina el grup de recerca Feed2Learn. La seva activitat de recerca i innovació se centra en l'estudi dels processos d'ensenyament i aprenentatge en entorns virtuals, des d'una perspectiva psicoeducativa.

És doctora en Psicologia per la Universitat Ramon Llull (2003) i llicenciada en Psicopedagogia. És postgraduada en Especialització Psicopedagògica en l'Atenció a la Diversitat Escolar (UAB, 1997) i en Assessorament Curricular en l'Àmbit de les Estratègies d'Ensenyament i Aprenentatge (postgrau interuniversitari URL, UAB i UOC, 1999). Ha fet diverses estades a universitats estrangeres: Universitat de Leeds (Regne Unit), Universitat de Nebraska i Universitat de Kentucky (EUA) i Universitat de Hèlsinki (Finlàndia).
  • Vicerectorat de Recerca, Transferència i Emprenedoria, amb Xavier Vilajosana.
    Vilajosana, doctor en informàtica per la UOC i la UPC, és catedràtic i investigador líder del grup Wireless Networks (IN3. Recentment ha estat nomenat investigador ICREA Acadèmia. Ha desenvolupat 32 patents, 26 de les quals són explotades per empreses multinacionals, i ha participat en la creació de diferents empreses emergents.
  • Vicerectorat de Governança i Política Acadèmica, amb M. Jesús Martínez-Argüelles.
    Martínez-Argüelles ha estat la directora dels Estudis d'Economia i Empresa des de l'any 2019. Amb anterioritat va ser professora dels mateixos estudis (2000 a 2019) i agregada de l'àmbit d'organització d'empreses (2008 a 2019), a més de sotsdirectora de docència dels Estudis (2016 a 2019).

És doctora en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat de Barcelona. També té un màster de Qualitat Industrial per la UNED i un màster de Science in Economics per la Universitat Pompeu Fabra.
  • Vicerectorat d'Aliances, Comunitat i Cultura, amb Manel Jiménez-Morales.
    Jiménez-Morales ha estat professor de Comunicació a la Universitat Pompeu Fabra (UPF) des de l'any 2000. Té un doctorat en Comunicació Social de la mateixa universitat, un màster d'Estudis Avançats del mateix camp i dues llicenciatures: Comunicació Audiovisual (UPF) i Teoria de la Literatura i Literatura Comparada (UB). També ha estat professor visitant al Departament de Literatura de la Universitat d'Oxford (Regne Unit) i al Departament de Teatre, Cinema i Televisió de la Universitat de Califòrnia, Los Angeles (UCLA), i ha exercit d'investigador a l'Institut de Cinema Britànic (Londres). Fins al 2023 ha estat vicerector de Transformació Educativa, Cultura i Comunicació a la UPF i membre del comitè estratègic de l'Associació d'Universitats Europees.

El nou Consell de Direcció ha celebrat la primera reunió ordinària el 17 d'abril.

Quines són les funcions dels vicerectorats?

La rectora és assistida pels vicerectors i vicerectores en el nombre que determini. El nomenament i l'assignació de funcions de conformitat amb el que preveuen les Normes d'organització i funcionament de la Universitat (NOF) i el seu cessament corresponen a la rectora.

Els vicerectors i vicerectores són membres de ple dret del Consell de Govern, del Consell de Direcció i de la Comissió Acadèmica, per citar els òrgans principals de coordinació i de representació de la Universitat.

Quines funcions té el Consell de Direcció?

El Consell de Direcció és l'òrgan permanent d'administració i gestió de la Universitat i la seva missió és conduir els afers ordinaris de la institució. Per fer-ho, assumeix totes les funcions que el Consell de Govern li delegui, d'acord amb el que es preveu a les NOF. Entre altres qüestions, vetlla específicament perquè tota l'activitat de la UOC es regeixi pels principis d'optimització, equilibri pressupostari i eficiència.

Veure més sobre Institucional