La UOC treballa amb universitats europees per impulsar les mobilitats virtuals

Foto: Slava Bowman / Unsplash (CC)

02/05/2019
Virgnia Snchez Romn
El grup de treball sobre mobilitats virtuals de la European Association of Distance Teaching Universities (EADTU) treballa per tenir incidncia poltica en l'mbit europeu i crear un marc conceptual com

Internacionalitzar els currculums de les universitats, facilitar experincies internacionals a tots els estudiants universitaris o millorar les relacions entre institucions en l'mbit de la docncia i la recerca sn algunes de les conclusions a qu ha arribat el grup de treball (task force) Virtual Mobility d'EADTU, que els dies 29 i 30 d'abril celebra la cimera a Brussel·les.

El grup de treball, creat a principi de l'any passat, va nixer amb l'objectiu d'impulsar en l'mbit europeu les mobilitats virtuals, intercanvi en qu els estudiants poden cursar assignatures d'una altra universitat, en modalitat virtual, sense haver-se de desplaar a un altre pas. Juntament amb la UOC, universitats com la Universitat Catlica de Leuven (Blgica), la Universitat Norges (Noruega), la Universitat Pierre i Marie Curie (Frana) o la UNED (Espanya) en formen part.

«Formar part d'aquest grup ens permet enfortir les relacions amb universitats europees i donar a conixer el nostre model educatiu», ha afirmat Pastora Martnez Samper, vicerectora de Globalitzaci i Cooperaci. Al llarg d'aquest any la UOC ha treballat amb la resta d'universitats en la definici del marc conceptual de les mobilitats virtuals i ha formulat una srie de recomanacions tant a escala institucional com d'mbit nacional i europeu, per a tenir incidncia poltica i que aquesta modalitat d'intercanvi sigui tamb reconeguda pel sistema universitari europeu.

Aules ms globals

La UOC va potenciar les mobilitats virtuals el 2016, quan 700 estudiants colombians d'Uniminuto van accedir a les nostres aules. «Les mobilitats virtuals contribueixen a millorar les competncies globals, relacionades amb una millor comprensi del mn que ens envolta i dels reptes que tenim com a societat», ha explicat Gemma Xarles, directora de l'rea de Globalitzaci i Cooperaci. «A ms, permeten desenvolupar una comunicaci efectiva i respectuosa amb persones de diferents llocs i situacions socioculturals».

Abans, per, la UOC ja havia tingut experincies amb estudiants internacionals d'altres universitats a les seves aules, com s el cas de la Universitat Autnoma de Bucaramanga o la Universitat d'Antioquia (Colmbia). En total, la universitat ha acollit ms de 2.000 estudiants de diverses institucions d'ensenyament superior llatinoamericanes al seu campus. A ms de les anteriors, estudiants de la Universitat de Talca i el DUOC UC (Xile) o la Universitat Peruana Cayetano Heredia (Per) han compartit aules virtuals amb estudiants de la UOC.

Aix mateix, les mobilitats virtuals contribueixen a reduir desigualtats: estudiants universitaris de qualsevol lloc del mn poden millorar el currculum i viure una experincia internacional, independentment de la seva situaci socioeconmica.