4/11/21 · Institucional

L'informe de les Nacions Unides sobre l'Agenda 2030 inclou la UOC com a exemple de bones pràctiques

La UOC es va adherir fa tres anys a l'Acord sobre els ODS per contribuir als objectius de desenvolupament sostenible
El projecte «Docència no presencial d'emergència» ha estat seleccionat per afavorir l'ODS 4 d'educació de qualitat. (Foto: Prado / Unsplash)

L'Acord sobre els ODS, un grup d'institucions educatives compromeses amb els reptes globals, ha publicat l'informe anual del 2021 relatiu al progrés cap als objectius de desenvolupament sostenible (ODS) en el sector de l'educació superior. L'informe recull casos reals de bones pràctiques dutes a terme per les institucions signants. Un dels projectes de la UOC ha estat triat entre els estudis de cas.

Es tracta del projecte «Docència no presencial d'emergència», que oferia seminaris web adreçats al professorat hispanoparlant per facilitar-li l'adaptació a l'ensenyament en línia durant el confinament causat per la COVID-19. Aquesta iniciativa volia obrir i compartir coneixements per afavorir directament l'ODS 4, que se centra en l'educació de qualitat.

L'informe anual del 2021 constata que la consciència dels ODS a les universitats d'arreu del món augmenta constantment, però també creixen els reptes. L'educació de qualitat, la salut i el benestar i l'acció climàtica són els ODS que han tingut més impacte entre les institucions signants.

L'Acord sobre els ODS

L'Acord sobre els ODS, impulsat per una sèrie d'institucions de les Nacions Unides, té l'objectiu d'avançar en el paper crític que té l'educació en l'assoliment dels objectius globals. A més, amb aquest acord, les institucions educatives de tot el món es comprometen a assolir, difondre i compartir els avenços cap als ODS.

La UOC es va adherir a l'acord l'any 2018 i és una de les poques universitats catalanes i espanyoles que en forma part. L'objectiu d'aquesta adhesió és avançar en la integració de l'Agenda 2030 i els ODS en totes les activitats de docència, recerca, lideratge, gestió i participació de la comunitat universitària. En aquests tres anys, la Universitat ha dut a terme activitats que han posat l'Agenda 2030 al centre de la seva estratègia i el seu procés de transformació. En aquesta línia, l'ODS 4, d'educació de qualitat, és l'eix vertebrador de la contribució de la UOC al desenvolupament sostenible, mitjançant diverses iniciatives orientades a facilitar l'accés a l'educació superior als col·lectius vulnerables o infrarepresentats, com ara el Programa d’acollida per a persones refugiades.

Veure més sobre Institucional