Notícies

La UOC participa en un projecte de cooperació docent interuniversitària per a compartir recursos educatius on line

Projecte OERtest
07/09/2011

La Universitat Oberta de Catalunya treballa en un projecte de recerca europeu per a comprovar la viabilitat d'incorporar l'ús de recursos educatius oberts (OER) com una modalitat d'oferta de formació en l'ensenyament universitari.

Albert Sangrà, investigador del grup de recerca Edul@b, participa en el projecte Testing an Open Education Resource Framework for Europe (OERtest) que s'emmarca dins el Lifelong Learning Programme finançat per la Unió Europea (Erasmus). La iniciativa està liderada per la Universidad de Granada i compta amb la participació de les universitats de Bolonya (Itàlia), Duisburg-Essen (Alemanya), Edimburg (Regne Unit) i la Universitat de les Nacions Unides (UNU), a més del grup de recerca SCIENTER y de l’associació EFQUEL.

El projecte ha creat una pàgina web des d'on OERtest proposa desenvolupar uns estàndards per a l'oferta dels recursos educatius oberts, amb directrius per a l'avaluació del treball realitzat pels alumnes a través d'aquests recursos, estàndards de qualitat, models de gestió, etc. La iniciativa vol examinar la viabilitat d'actuar en aquest marc únic a través d'una sèrie de programes pilot i contribuir a abordar els desafiaments als quals s'enfronten els centres d'ensenyament superior. El projecte desitja establir un portal únic a nivell europeu, mitjançant una sèrie de recomanacions per a les universitats i centres participants, i una xarxa semi-formal d'institucions.

OERtest pretén fixar un centre d'informació europea de recursos oberts (OER), crear un model econòmic per a la comercialització dels recursos per les institucions d'educació superior (HEI) i popularitzar les eines educatives obertes com forma legítima i de qualitat per a l'ensenyament.